måndag, september 25, 2006

Måndags iver!

Du vet när man på söndagen planerar allt man ska göra från och med måndag,det känns så väl planerat och genomförbart....
Allt för ofta så är det något som inträffar redan på måndag morgon....
Jag sovet lite till...jag tar min cykeltur lite senare idag...före lunch absolut!
Jag duschar efter frukost....OJ ,är klockan ELVA!!!
Nu hinner jag inte cykla...men åh då gör jag det i morgon..
Sammanfattningsvis så....börjar jag om imorgon.
Känns det igen?
Hur ska man göra...jag vill veta knepet,hitta nyckeln till självdisiplin!!
Jag sköter mig alldeles utmärkt på jobbet! Kommer i tid och är sällan hemma och sjuk...så jag har disiplin när jag har ansvar!
Hmm där var det kanske nått....jag har väl ansvar för mig själv?!
Just nu ett par veckor framåt har min almenacka fyllts av massor av grejer. De flesta så roliga och helt valda själv...men...känner en stress som byggts upp.
Har ju haft en bra period där jag hunnit med allt...ska jag orka klämma in lite till.
Kanske allt hanldar om planering?
Måndag =
Ät frukost,duscha,städa övervåningen,cykla,ät lunch,åk till stan,apoteket,urmakaren?,middag med tjejerna,hem,pussa sambon,sov.
Ops...har redan ätit frukost,men sitter här vid datorn i nattsärken....kl är redan 9.30!!
Måste knäcka koden för ett "hinnamedliv"
Imorgon kanske......