lördag, oktober 21, 2006

Nytt blomminköp!


Så tåliga så ömtåliga så tuffa så skira så underbara!

Jag är så förtjust i orkidéer

Mitt nyaste inköp är en Cambria "Wildcat,Bobcat"

Nu vet jag att jag gör min lillasyster lite avensjuk ;-)

Just nu faller höstregnet jag längtat så efter. Jag tillhör de som älskar hösten!

Allt bara dör säger en del, men så är det inte...titta ordentligt!

*alla träd sätter sina knoppar nu!

*alla frön lägger sig för vinterkyla som de så väl behöver för att gro i vår, utan kylan och vätan gör dom inte de...

*hela naturen ger nu, ger sina frukter, sina frön, sina bär till oss!

Det är rikedomens tid faktiskt!

Och nu är det också stillhetens tid, den tid vi kan mysa, läsa, tända ljus, reflektera, meditera och laga god mat (fast det försöker man väl göra jämt)

Så underbart skönt oxå att gå ut rejält påklädd och dra in höstens dofter...

JA tack för att jag bor i ett land som årstiderna skiftar, oväxling är underbart och tack för den återkommande rytmen.

2 Comments:

Blogger trollmor said...

Åhh vad fin! inte alls avundsjuk!!! bara jätte.
älskar åsså hösten.

12:23 em  
Blogger Lyckliga Grodan said...

hösten är bäst..
lugn och ro..
allt stillar sig..
samlar sig för nästa år..

och vilken fin orkidé..

7:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home