söndag, oktober 15, 2006

Gott och nyttigt!


Har lekt husmor Fröken Präktig idag!
Gjorde äppelmos av egna äpplen, så söta att jag inte ens behöver sockra moset.
Sen blev det en äppelpaj med kardemumma och kanel med vaniljvisp till ....MUMS!
Det finns så mycket naturen kan ge gratis,det får en att känna sig rik!
Längtar till frukostgröten som jag nu kan förgylla med min nya rikedom.


Och så på begärna....det enda jag nu kan visa från min tjejmiddag,
allt annat blev ju uppätet direkt,men här ser ni efterrätts tillbehöret
Indiska kardemumma munkar.
Otroligt goda! Det finns kvar av dom(bara för att jag gjorde dubbel sats)
Så det är helt okej att komma om du vill fika lite med mig...Katta! *kram*

5 Comments:

Blogger Toss said...

En ja då...får jag komma åsså på kardemummafika!
TokTossa

11:02 em  
Blogger Katharina said...

Mmmm, jag skulle gärna komma på fika :-) Hur lång tid tar det att bila till dig då? ;-)

5:18 em  
Blogger Anja Allvin said...

mmm, det är visst gott med äpelmos! Vi har också plockat massa äpple i vår trädgård och fixat mos med lte vaniljsocker och citron:)

6:25 em  
Blogger Mellan med mellis said...

katharina:Det tar en så där 3 timmar...lätt som en baggis, stoppa in en bra talbok så är du här innan den slutar ;-)

tossa: Ja du är så välkommen du med!

anja allvin: åhh låter gott med vanilj :-)

1:49 em  
Blogger Amiechan said...

Åh vad gott! Får jag också komma? =)

Fast det hade straffat sig - jag mår så dåligt av at peta i mig socker och vetemjöl... Jag borde kanske hugga in på ditt smaskiga äppelmos istället ;-)

10:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home