måndag, oktober 09, 2006

Skrämmande framtid....


Om man bara visste...

Man vet ju inget som inte är baserat på erfarenhet...

Önskar jag kunde få till skänks någon annans insikt så min baserad på dåtid bleknar.

Jobbar så hårt för att våga tro!

Jag tillåter mig ibland att drömma om ett lyckligt slut..vad kan det göra för skada?

Att möta smärta och döden, slutet på den drömmen ..två gånger...gör en sån.

Men jag har bestämt mig!

Jag ska klara det, jag ska tänka som om min erfarenhet inte fanns.

Som om jag med tomt blad skriver ny dag...

Tillit till att livet kan ge.

Det är det jag behöver..

Att under ett och samma år förlora två små, båda i v 17, är ohyggligt raserande för framtids tron.

Så jag behöver hjälp att kunna se över det!

Nästa gång blir ett nytt blad, en ny erfarenhet att utgå ifrån.

Söker nya stigar för att finna dit..möt mig gärna på en av dom!

4 Comments:

Blogger Toss said...

Jag tänker på dig.... hoppas att det stärker... Tossa

10:50 em  
Blogger Mellan med mellis said...

Tack Tossan! Ja det gör det :-)

10:53 em  
Blogger Katharina said...

*Stor kram* Du har gått igenom så mycket och snart måste dte vara din tur.

11:19 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, vad det gör ont i hjärtat att läsa om vad som har hänt dig.
Jag har också förlorat två små, men väldigt mycket mindre än dina.
Med facit i hand, blev det barn till slut för oss. Och det kommer det att bli för dig med.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, sån´t här är svårt. Men jag tänker på dig och önskar av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra nästa gång. Du har gått igenom tillräckligt mycket sorg.

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home