måndag, december 04, 2006

Två festligheter!


I går kväll ,första advent var det konsert dags i våran kyrka.
Herik Åberg, från "sikta mot stjärnorna" var attraktionen och han sjöng underbart likt Elvis.
Det var inte mycket till julstämmning på julskyltningen med det blev desstå bättre i kyrkan lite senare.
Han sjöng klassiker och lite julsånger och nån psalm.
Nu har man kommit i julstämmning så pass mycket att jag tänkte baka lite peppar kakor idag...kolla mellis sen.
Bilderna vart förstås inge bra men det berodde inte på glöggen utan taskig belysning och jag satt alldeles för långt bort...phuu!
Men lägger ut affischen så ser ni lite hur han ser ut (snyggare i verkligheten)
















Var på Travet i torsdags ,det var "tjejkväll", alltså bara tjejer och så kom Babsan och underhöll! Hur kan en karl vara så snygg i en sån snäv klänning??

Förrätten var gudomlig med skagenröra och fetaost röra, men huvudrätten ska jag inte tala om..den slank ner för jag var hungrig helt enkelt. Desseren var däremor så god, chokladkaka med kärsbärs sås, så att jag glömmde att fota jag bara åt!

Något borde jag vunnit för det är en bedrift att INTE pricka in en enda häst! Tycker jag :-)