måndag, november 13, 2006

Mossigt






Har varit på mossjakt.
Älskar mossa! Ska ha den att inreda med till julen..
Julen är en konstig tid...man älskar den, de flesta gör det iallafall..men samtidigt så är det mycket ångestladdat och många gnäller om hur löite tid de har och allt de inte hinner med...
Jag har absolut inga krav när det gäller julen.
Jag gör BARA det som jag vill och det har gett mig frid.
Jag lagar BARA den mat jag och min sambo verkligen vill ha...
Jag gör mina klappar men hinner jag inte kan jag komplettera med köpta i den mån jag har pengar..


Klappar behöver inte kosta.
Ett strålande exempel hände för ett par år sedan!

Jag hade dålig fantasi när jag skulle ge min älskade systerdotter en julklapp och hittade i mitt "presentföråd" en gris som fick duga. Den kostade 29,50 , jag föll för den för att den lät så sött.

Med några batterier så gick den lite och nöffade lite och så gick den lite igen. Ni har säkert sett såna djur, de säljs oftast av gatuförsäljare.

Ialla fall....den fick hon!

Mitt samvete gnagde och jag ursäktade mig för hennes mamma, som ringde lite senare på juldagen!

- Vad har du gjort?!! Nu har "Bicke" gått slut sina batterier igen!! Bicke är det enda hon leker med!

*grisen blev döpt till "Bicke" alltså*

Så den ogenomtänkta iall hast klappen blev den bästa tänkbara!!

För 29,50 ,ja det är en läxa att lära.

Till nästa jul så sprang jag benen av mig på "cityfesten" för att leta efter två "Bickar" ´till henne och lillasystern.

Jag fann dom och lyckan var total även denna jul!








1 Comments:

Blogger Linnéa Lindström said...

Hade mitt livs bästa julafton förra året...i lugn o ro med bara den mat man vill ha....utan tvång kring kalle anka osv...skööönt. I år blir d nog annat....sitta o låtsas som att d e den lyckligaste dagen på heeeela året! För på julen är ju ALLA lyckliga (inte)

bicke e söt :-)

9:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home