måndag, oktober 30, 2006

Huvudvärk och hjärtevärk...


Är i ett ganska förvirrat tillstånd...

Lätt irriterad och så svårt för allt det negativa..

När jag umgås med mina vänner(nu menar jag inte ALLA mina vänner) som 1000 gånger förr hör jag plötsligt vad de pratar om hur de tänker...blir så ledsen...varför kretsar allt runt de negativa i livet?

Allt prat rör sig runt...åhh vem som e sjuk, vem som gjorde fel, där hemma är det nog inte så bra, de har nog gått ifrån varandra....Skvaller om allt elände!

Visst finns det bättre saker att prata om.

Jag är inget helgon själv, absolut inte...men det är som jag har lyft en slöja och nu ser jag...

Sån vill inte jag vara! Jag kan vara godare än så! Det här föder inget gott...man blir inte glad positiv och kreativ.

Jag blir så ledsen inombords...orkar inte vara där..sitter tyst (och det är verkligen inte jag)

Vill bara gå hem...känner hur jag suger i min allt negativa och att det förgiftar mig..

Som om jag vore öppen för alla andras känslor och sög i mig dom..

Som tur är har jag ett par verkliga humörshöjarvänner såna som jag mår bra av ! Såna som får fram det bästa av mig.

Så nu ska jag gå ut och bemöta världen med godhet och ett leende :-)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kloka tankar!
Tänker oxå så ibland att jag är inte intresserad av skvaller och spekulationer. Händer nåt mina vänner så får jag reda på det tids nog ändå.
Men det finns guldklimpar som lyser upp och du är en av dom.

Kram Isaks mamma

9:21 fm  
Blogger Mellan med mellis said...

Tack *ler*
Det är du med!

10:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home