onsdag, november 01, 2006

Mörker och mys!



Nu så har stora vintern dragit fram över Totra, Gävle och Sverige!

Stormen kom igår kväll….

Strömmen gick redan i går på dan men det var bara borta tre timmar…

Sen gick den igen kl 22

Det bokstavligen knakade i hela huset när stormen drog över byn och snön yrde runt.

Men vi eldade i vedspisen och tände ljus..

Jag fick visserligen inte se hur ”House” slutade men vi somnade mätta och varma.

Ingen el när jag vaknade ca kl 06.

Gick ner i köket där sambon tänt alla värmeljus vi hade så nedervåningen så ut som ett kapell, det sprakade i vedspisen och en svag melodi som från radion(som jag köpt batterier åt i går)

Kaffevatten hade han värmt och allt var riktigt mysigt!

Han åkte till jobbet och jag förberedde mig på en dag som eldvakt och snöskottare.

Kokade gröt på vedspisen och åt i sterarinljussken…så mysigt!

Klädde på mig varmt och skottade mig ut till vägen och en väg till förrådet, hämtade tidningen och gick en liten tur i byn också. En av katterna ville gärna gå ut men ångrade sig direkt på trappen där han satt fastfrusen och översnöad när jag kom tillbaka efter min lilla promenad.

La in mer ved, satte på lite mer kaffe, läste tidningen och virkade en stund..:-)

Sen kom strömmen tillbaka!!

Vad ska jag göra nu då?........

Kanske ska jag göra som katten...inte bry mig om att elen är tillbaka och mysa vidare...

…vill inte göra allt jag borde….


3 Comments:

Blogger Linnéa Lindström said...

Tadaaa! Nu e jag här....men jag kommer nog inte längre än så här innan flytt :-)

Mysigt det låter som du haft det...skönt att kunna elda inne i såna lägen! Krammm

2:11 em  
Blogger trollmor said...

Jag vill åsså elda! Vad tror du om en liten brasa på vardagsrumsgolvet? bara en liten...

11:40 fm  
Blogger Mellan med mellis said...

Nej hoppa över det kära du...men kom hit så får du elda lite :-D

3:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home